Thursday, February 24, 2011

Berita Hangat

Tetiba teringat lak kat student-student dari UiTM yang conduct interview ngan ai aritu... dia tanya... ada pendapat mengatakan menjadi seorang blogger adalah seperti mencabar kedudukan seorang reporter.. betul ke? ntah ler minah.. memana pon boleh.. kalo ko rasa perasan nak jadik reporter tapi tak dpt mintak keje jadik reporter.. ko bukak jer blog sendiri.. pastu ko jadik jerlah reporter.... tp jangan ler ko bagi info-info yang tak betul...


aku dulu masa sekolah menengah.. pernah bercita-cita nak jadik wartawan.. aku kan suke aktiviti merayap-rayap.. sentiasa bz... aku tebayang cemanalah life teperuk kat umah carik maklumat .. akhirnya.. ye memang aku teperap !! ok jom layannnnn jadik wartawan tak bertauliah jap... kita jadi pengulas jeklah yeh?ni antara berita-berita dalam surat kabo yang menarik bijik mata aku utk membaca... bab politik nt i tambah minat youuuuu.all utk nak amik tau lak citer2 terkini k... auwwww! (nak jadi wartawan memang kene 'lembut' eh?).. hahah.. ok tajuk pon dah menarik hati... Program Realiti Jual Dara???? memula kurang paham.. bila dah habis baca baru paham... sian tul mentaliti segelintir manusia ni kan? taktau lah dorang bekejar-kejar nak buat citer-citer realiti kat TV nie utk apa? untuk meraih keuntungan ke? merosakkan akhlak manusia lain ke? menyesatkan manusia ke? atau apa????? dalam Program yang bongok ni plan, nak cari peserta lelaki dan perempuan... pastu buatlah style lelong.. sapa letak harga lagi tinggi lagi bagus... pastu calon/peserta ni kene bersedia utk mengadakan seks dengan siapa-siapa pon yang offer paling tinggi... wahhhhhh satu dunia tengok ni kat tv... boleh eh mcm tu? ok lah... itu takyah lah nak campur.. suke ati dialah kan.. gipon bukan kat Mesia ni ha... lantak lah...hope u all x macam nie nak ok...


Iklan Dalam Toilet:-

wah gitu.. yang ni bukan iklan dalam suat kabo yer... aku pon tekejut bila nampak iklan ni dalam toilet .. hebat giler kan? so penjawat awam senyum sampai telinga ke??? contact number ada dah tulis siap-siap kat situ... Jess dengan Winnie ni mesti bersyukur aku tolong advertise kat sini.. cuma sian plak aku kat dorang nie.. sungguh tak beretika.. naper mesti ko tepek kat dalam toilet??????? aku ingatkan offer jawatan cleaner ke.... gaji bukan calang-calang tu.. tp adv kat toilet.. hampeh dot com..... utk yang nak pegi interview tu... hati-hati.. eh kalo korang pegi, balik nanti leh share citer.. nak gak aku tau... 

No comments:

Post a Comment